• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Enkelt lån, tänkte 70000 kr

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Någon som har erfarenhet av och kan ge tips vilken långivare som har en enkel hantering av en låneansökan, dvs man ansöker (tyvärr har jag inte bankid men någon måste väl ha pappersansökan), man får ett mail/sms svar, får hem ett skuldebrev som man skickar in och pengarna utbetalda.
Varför jag frågar så är att när jag tidigare lånat av t ex Konsumentkredit så ringde dom första året och härjade över en försäkring som dom tyckte jag skulle teckna. På slutet av kredittiden kom jag efter med betalningar och dom ringde mitt jobb och sökte mig för att jag låg efter med en månadsbetalning. Själv föredrar jag att man får en påminnelse per brev, mail eller sms. Samma med Thorn. Dom ringer ringer ringer så jag önskade så om någon vet tex hur dessa är: Forex, Marginalen, GE Money bank, ICA-banken, travelcard, GSfackets medlemskortskredit. Jag har alltså telefonfobi på högsta nivå. Jag vet att man kan låta bli att svara men det är stressmomentet att man är eftersökt via flera missade samtal som gör mig tokig.
Snälla, finns det någon som har tips så tar jag tacksamt emot det. Gärna en liten redogörelse för kreditgången och ifall dom i efterhand ringer och säljer försäkringar etc..
Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
LÅN

Någon som har erfarenhet av och kan ge tips vilken långivare som har en enkel hantering av en låneansökan, dvs man ansöker (tyvärr har jag inte bankid men någon måste väl ha pappersansökan), man får ett mail/sms svar, får hem ett skuldebrev som man skickar in och pengarna utbetalda.
Varför jag frågar så är att när jag tidigare lånat av t ex Konsumentkredit så ringde dom första året och härjade över en försäkring som dom tyckte jag skulle teckna. På slutet av kredittiden kom jag efter med betalningar och dom ringde mitt jobb och sökte mig för att jag låg efter med en månadsbetalning. Själv föredrar jag att man får en påminnelse per brev, mail eller sms. Samma med Thorn. Dom ringer ringer ringer så jag önskade så om någon vet tex hur dessa är: Forex, Marginalen, GE Money bank, ICA-banken, travelcard, GSfackets medlemskortskredit. Jag har alltså telefonfobi på högsta nivå. Jag vet att man kan låta bli att svara men det är stressmomentet att man är eftersökt via flera missade samtal som gör mig tokig.
Snälla, finns det någon som har tips så tar jag tacksamt emot det. Gärna en liten redogörelse för kreditgången och ifall dom i efterhand ringer och säljer försäkringar etc..
Tack!

Tänkte mig ett lån upp till 70 000 kronor.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tack för tipset!
Vet du om dom ringer upp efter ansökan eller sköts allt via brev?
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
för 1 år sedan ringde dom inte ,vet inte nu
har e-leg
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag tror att det fungerar på det här sättet: Får man lånet genom lendo så ringer dom inte upp. Men görs ansökningen genom deras hemsida så ringer dom för att bocka av lite uppgifter.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
1 802
Poäng
1 217
Gillar inte heller när man köper en tjänst sen ringer de upp andra om erbjudanden. En lösning på problemet är att blocka dem. Personligen fick jag blocka Boxer tex, de ringde konstant om att signa upp canal+ samt andra kanaler :)

Vid lån kan det dock vara bra att svara första gången då vissa ringer upp för att dubbelkolla.

Spring Finance finns inte via Lendo, kan du också testa. Har relativt låg ränta.

Blocka med
https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.co.telemarks.CallFilter2&hl=sv

Nummerupplysning
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.truecaller&hl=sv
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jarman.vemringdepaid&hl=sv
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp